back to top
More

    CPK będzie, ale go nie będzie!

    Strona głównaOpinieCPK będzie, ale go nie będzie!

    Polecamy w dziale

    Europejska solidarność według Donalda Tuska

    Po konferencji premiera Tuska odniosłem wrażenie, że żyjemy w dwóch różnych światach. Fikcyjnym – jedności UE, kreowanym przez Donalda Tuska i jego dziennikarzy – i rzeczywistym. Ten drugi opisało Politico: państwa UE nie wyraziły zgody na 5 mld euro dla UA. Przeciw były Francja, Włochy i Słowacja.

    Czeski atak na Elektrownię Turów a plebiscyt na Zaolziu

    Analogia pomiędzy czeskim atakiem na kopalnię Turów a zajęciem Zaolzia w roku 1919, gdy wojska bolszewickie podchodziły pod Warszawę, narzuca się sama. Akcja Czech przeciwko polskiej energetyce była skoordynowana z decyzjami kilku urzędników UE i inwazją Rosji na Ukrainę.

    Ukraina – czy istnieje realny plan pokojowy?

    Plany Trumpa i Macrona opierają się na założeniu, że Kreml można przekonać korzyściami gospodarczymi. Jednak Władimir Putin nie kieruje się logiką biznesową, lecz imperialnymi ambicjami. Nie myśli w kategoriach krótkoterminowych zysków, lecz wieloletniej odbudowy rosyjskiej potęgi.

    Amerykańska złota karta dla każdego

    "Złote karty" dla rosyjskich oligarchów. Szokująca decyzja Trumpa - zagrzmiała WP. Tymczasem Donald Trump jedynie modyfikuje program, który już w USA działa (tzw. wizy EB-5). Jak na przedsiębiorcę przystało, jedynie podnosi cenę, z 1 mln USD na 5 mln, dla każdego.
    Nowa wizja CPK jest kosztowna i za chwilę z braku pieniędzy zostanie porzucona. Premier Tusk porzucił koncepcję Baranowa - hubu transportu cargo, na którym zarabialibyśmy. A przecież zarabiać mają Niemcy.

    CPK będzie, ale go nie będzie! – chyba dobrze zrozumiałem wczorajszą deklarację premiera. Donald Tusk zdecydowanie zakończył wszelkie spekulacje, sugerujące możliwość kontynuacji wizji poprzedniego rządu. Jego rząd zamierza realizować zupełnie inny pomysł. To będzie Polska wielkich miast, połączonych szybką koleją. 

    Premier zatem nie uległ ani presji społecznej, ani presji polskich przedsiębiorców.

    Społeczeństwu sensowność nowego projektu wyjaśnią rządowe i prywatne sponsorowane media. Jednak na pewno argumenty o budowie MegaPolski nie przekonają przedsiębiorców. Dlaczego?

    Nowy projekt zakłada jedynie ogromne wydatki na projekt, a nie zakłada dochodów z niego czerpanych. I jako zbyt kosztowny zostanie za niedługo porzucony, bo czekają nas cięcia budżetowe, narzucone przez Komisję Europejską.

    Z poprzedniego, pisowskiego projektu, wyrzucony został podstawowy komponent – obsługa ruchu cargo. To transport lotniczy cargo, który obecnie dla naszych przedsiębiorców w 3/4 obsługują porty niemieckie, zapewniałby zyski dla CPK i dla Polski. Dochody z transportu i cła polskich i środkowoeuropejskich  towarów napędzałyby rozwój naszego państwa.

    Zarazem, w obliczu nadciągającego konfliktu zbrojnego, szybki rozwój Baranowa pod kątem logistyki sprzętu wojskowego powinien być priorytetem dla każdego polskiego rządu. Dla obecnego nie jest.

    Zapytajmy zatem: czy lotnisko we Frankfurcie zapewni szybkie dostawy dla Polski w obliczu wojennego zagrożenia i ewentualnego konfliktu zbrojnego?

    Bartosz Jasiński

    Skrócony link:
    https://abcniepodleglosc.pl/ciqk

    Ostatnie wpisy autora

    Nowa Konstytucja